به مناسبت عید بزرگ مبعث و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران؛

آئین اهدائ ۵۰ فقره سند مالکیت کشاورزی در شهرستان مهران

به مناسبت عید بزرگ مبعث و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران

به گزارش شکرستان ، صبح امروز پنجشنبه مورخ 19 بهمن 1402 در آستانه پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی و به مناسبت عید مبعث تعداد 50 فقره سند مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی در شهرستان مهران به کشاورزان اهدا گردید .

در این مراسم ابتدا علی مرادپور ضمن تبریک عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) مبعث را سرآغاز یک راه الهی برای تکامل دین،تجلی رحمت الهی ،ظهور ارزش های پاک و ناب انسانی دانست و از خداوند متعال عزت و سربلندی همگان را خواستار شد.

وی سپس با بیان مشکلات نسق زارعین بیان نمود در سال ۴۲ تا تاکنون یک برگه به عنوان نسق در دست مردم می باشد و حدود و ثغور آن مشخص نیست و مالکین نیز قادر به استفاده از مزایای آن نمی باشند ولی با استفاده از سند تک برگ تمامی این موانع از جمله جلوگیری از رفع تداخل و معارض، تثبیت نقشه ،تثبیت حدودات و استفاده از نقشه حدنگاری مرتفع می گردد.

این مقام قضایی سند مالکیت را عامل هویت بخشی به املاک دانست و گفت: تکمیل حدنگاری طرحی فرا دستگاهی بوده و مستلزم همکاری تمامی دستگاه هاست.

مرادپور همچنین یکی از بزرگترین دعاوی دادگستری را مشکلات مربوط به سند مالکیت دانست و افزود با تلاش تمامی همکاران در واحد‌های ثبتی و صدور سند مالکیت در تلاشیم که این مهم را برطرف نماییم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام ضمن اشاره به مزایای سند تکبرگی و با توجه با اهمیت حدنگاری اراضی کشاورزی، از مردم خواست در طرح صدور اسناد مالکیت شرکت کرده و از مزایای سند تکبرگی بهره‌مند شوند.

در پایان تعدادی سند حدنگاری اراضی کشاورزی بصورت نمادین به اهالی و بزرگان شهرستان مهران اهدا گردید.