ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای امنیت غذایی در استان ضرورت دارد

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع برای امنیت غذایی در استان ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شکرستان ،معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام صبح امروز در  کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با اشاره به تشییع و تدفین پیکر پاک شهدای گمنام در استان ایلام ،اظهار داشت: فضای استان به واسطه حضور این شهدای عزیز و گرانقدر معنوی شده و حضور پرشور و حماسی اقشار مختلف مردم در برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدا باعث مأیوس شدن فتنه گران و دشمنان انقلاب و نظام شد.

محمد سبحان حسنی در بخش دیگری از سخنان خود سلامت روانی و جسمی افراد جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: اقدامات موثر و برنامه ریزی صحیح در این حوزه ، تضمینی برای حفظ سلامت جامعه و سوق دادن مردم به سمت تغذیه سالم و ورزش است.

وی با تأکید بر اقدامات عینی و عملی در حوزه سلامت جسمی و روحی افراد و جمع بندی های لازم و ارائه گزارش در این زمینه توسط دستگاه ها ،تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات جامعه ما کم تحرکی است که متأسفانه بر سلامت جامعه تأثیر گذاشته است.هر چند اقدامات خوبی توسط دستگاه ها در این راستا صورت گرفته اما می طلبد دستگاههای متولی بصورت خاص در این زمینه اقداماتی نظیر؛افزایش سرانه ورزشی ،فضای سبز و غیره انجام دهند و ادارات نیز با تعیین وقتی خاص برای کارکنان در ایام هفته آنها را تشویق به فعالیت ورزشی کنند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به حوزه سلامت اقشار ضعیف، کم برخوردار و تحت پوشش نهادهای حمایتی استان، گفت: همه فعالیتها و اقدامات لازم در این حوزه منجر به از بین رفتن آسیب های حوزه سلامت می شود.

حسنی با بیان اینکه تکلیف گرایی باید جایگزین توصیه گرایی شود، افزود : بانک اطلاعاتی برای شناسایی جامعه آماری که سوئ تغذیه دارند باید ایجاد شود و متولی و ناظر مستقیم ، دانشگاه علوم پزشکی است که باید از دستگاه های متولی در این راستا مطالبه گری کند و تکالیف دستگاه ها را برای رفع مشکل سوئ تغذیه کودکان مشخص نماید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان را در راستای حفظ سلامت جامعه رضایت بخش عنوان کرد و گفت: خروجی این اقدامات، سلامت روحی و جسمی افراد را در پی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به هفته گرامیداشت مقام زن که ۲۳ دیماه آغاز می شود، افزود: همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری مراسمات در خور شأن جایگاه ومقام زن در سطح استان اهتمام داشته باشند و همه ادارات برای این هفته برنامه های خود را ارایه دهند.