بسیج فصل مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی برای شکل گیری تفکر ناب بسیجی در راستای خدمت صادقانه است

سردار جمال شاکرمی گفت: بسیج فصل مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی برای شکل گیری تفکر ناب بسیج برای خدمت رسانی به مردم و ایجاد امنیت با خدمت صادقانه و بی منت در کنار مردم و مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری شکرستان ،سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام صبح امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت هفته بسیج که در محل استانداری ایلام برگزار شد ،با اشاره به فرا رسیدن چهل و سومین حیات طیبه بسیج، اظهار داشت: بسیج استان تا کنون خدمات بی منت و گره گشایی را به مردم ارائه داده است و در این هفته نیز برنامه هایی برای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم اجرا می کند.

سردار جمال شاکرمی ،عنوان کرد: بسیج فصل مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی برای شکل گیری تفکر ناب بسیج برای خدمت رسانی به مردم و ایجاد امنیت با خدمت صادقانه و بی منت در کنار مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته بسیج با شعار بسیج خدمتگذار ملت ایران آغاز می شود، افزود: ادوار حیات طیبه بسیج در پیدایش و رویکردهای آن در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی با پویایی و سرزندگی همراه بوده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه اصل و فلسفه وجودی بسیج، جهاد برای جبران عقب ماندگی های کشور بوده است، تاکید کرد: بعد از دفاع مقدس بسیج در عرصه های مختلف حضوری جهادی داشته و پای کار بوده و در کنار مردم و همراه مسئولان بوده است.

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه در طول حیات طیبه بسیج همواره شاهد حضور جهادی بسیج در همه عرصه ها به‌ویژه عرصه‌های سخت و مورد نیاز بوده ایم، گفت: این حضور در شرایط سخت کشور و خدمات رسانی به مردم از جمله حوزه های مقابله با کرونا و اربعین حسینی از مصادیق این حضور بوده است.

وی اضافه کرد: هر جا تفکر بسیج حاکم شد گره گشایی ایجاد شده و از صحنه های سخت عبور کردیم، تفکر بسیج به عنوان فرمول غلبه به مشکلات و پیشرفت در کار است بر اساس گام دوم انقلاب بسیج یک عنصر پیشران، محرک و جلو برنده برای گره گشایی و توسعه کشور محسوب می شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تقابل با سختی ها با تکیه بر ایمان و معنویت و ارائه مدل مدیریت جهادی را از جمله شاخص های بسیج برشمرد و افزود: تبعیت پذیری، ولایت پذیری و بصیرت از شاخصه های مهم بسیج در فتنه های اخیر و سایر حوادث بوده است.

وی، جریان سازی برای انقلاب و دمیدن روح امید با نگاه به آینده را از دیگر شاخص های بسیج بیان کرد و یادآور شد: بسیج در تمامی صحنه‌ها و میدان‌هایی که مورد نیاز مردم بوده، وارد شده و سربلند بوده‌ است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ادامه داد: برای ایام هفته بسیج در استان ایلام برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی ، اقتصادی و اجتماعی و سایر عرصه ها در نظر گرفته شده است.

هفته بسیج ۷۲۰۰ برنامه در قالب ۱۵ سرفصل و۱۴۱ عنوان برگزار خواهد

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان با اشاره به خدمات بسیج از ابتدای سال تا کنون عنوان کرد: سه کارخانه لوله‌سازی در استان احیائ شده که یکی از آنها در مهران قرار داشت و ۸۰۰ کیلومتر لوله خط انتقال بعلاوه دهها مخزن آب با ظرفیت هزار تا ده هزار متر مکعب در مناطق استان تامین شده است که انتقال آب طی ۴۰ روز به روستای مهر شهرستان ملکشاهی نیز از دیگر خدمات بسیجیان است.

وی با عنوان این مطلب که در هفته بسیج ۷۲۰۰ برنامه در قالب ۱۵ سرفصل و۱۴۱ عنوان برگزار خواهد شد،افزود: از جمله برنامه های مهم هفته بسیج راهپیمایی خانوادگی مردم ایلام در ۳ آذر، جشنواره جهادگران، اعزام ۱۰۰ گروه به مناطق مختلف، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، رونمایی از اختراعات بسیجیان، همایش طلایه داران عصر ظهور، برپایی درمانگاه سیار در مناطق محروم، اعزام پزشکان به مناطق دورافتاده ، دیدار منتخبان  بسیجی استان با مقام معظم رهبری و برپایی میزهای خدمت است. 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ضمن تاکید بر اینکه در خدمت بسیج به مردم محدودیتی وجود ندارد و خدمت بسیج به همه ساری و جاری است بیان کرد: تمام پروژه‌ها به صورت آنلاین رصد  و تمام پروژه‌ها با رعایت کیفیت انجام می‌شود و در مجموع این پروژه‌ها دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در کشور جایگاه بسیار خوبی در این زمینه داریم. 

وی با اشاره به نامگذاری روزهای مختلف هفته بسیج ۱۴۰۱ گفت: یکشنبه ۲۹ آبان با عنوان «بسیج سازندگی و پیشرفت»، دوشنبه ۳۰ آبان با عنوان «بسیج، مسجد محوری و جامعه اسلامی»، سه شنبه اول آذر با عنوان «بسیج نوآوری و جهاد علمی»، چهارشنبه دوم آذر با عنوان «بسیج مردم‌سالاری، ایران قوی و مستقل»، پنجشنبه سوم آذر با عنوان «بسیج مظهر جهاد و شهادت»، جمعه چهارم آذر با عنوان «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و شنبه پنجم آذر با عنوان «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» عناوین هفته بسیج سال ۱۴۰۱ است. 

سردار شاکرمی در پایان گفت : راهبرد اصلی بسیج که باعث پیش برندگی آن شده حضور در همه‌ی عرصه‌ها است و فرمول حل مشکلات تفکر بسیجی است و هر جایی که مردم نیاز به خدمت داشته باشند بسیج پیشتازی می‌کند.