روزی که” گرمای همت” و” عشق به خدمت “، سوز دهلران را به زانو در آورد و برای “هاوار” “هاویان “دولت کار و کرامت بذر امید کاشت

سمیه محمدی دهلران خطه شیران ایران زمین ، یکی از گرمترین مناطق استان ایلام است که در این فصل از سال شعله های آتش بار خورشیدش، طاقت را از چهر ها می رباید و مردم را در سایه سار کولرهای گازی محبوس می کند. گرمای سوزان و بیابانها داغ دهلران در همسایگی میسان عراق ،نماینده […]

سمیه محمدی

دهلران خطه شیران ایران زمین ، یکی از گرمترین مناطق استان ایلام است که در این فصل از سال شعله های آتش بار خورشیدش، طاقت را از چهر ها می رباید و مردم را در سایه سار کولرهای گازی محبوس می کند.

گرمای سوزان و بیابانها داغ دهلران در همسایگی میسان عراق ،نماینده دولت کار و کرامت را به حضور خواند، تا با مردم جسور و شجاع این دیار دیدار کند و با حضور در جای جای این شهرستان غنی و پر از ظرفیتهای خدادادی به پروژه‌ها و طرح های این خطه سامان بخشد و کلنگ همت برای ساختن وآباد کردن بر زمین داغ دهلران فرود آورد.

این بار حسن بهرام نیا ، هاوار “هاویان” را شنید و به مردمش لبیک گفت ؛ تا در مقام خدمت، لباس رزم بپوشد و امید را در دل مردم این دیار بذر افشانی کند.

صدای هاوار “هاویان” شنیده شد و کلنگ طرح آبرسانی به این روستا و روستاهای مجاورش بر زمین کوبیده شد ،تا بذر امید در دل چند خانوار ساکنش کاشته شود و برای شنیدن دردهای مردم محروم “هاویان ” استاندار ایلام سراپا گوش شود .

بازدید های بهرام نیا از طرح جنگل کاری در دل بیابانهای داغ دهلران ، زیر ساخت‌های بازارچه مرزی چیلات ، سد مخزنی میمه وغیره .. آغاز شد و مراسم کلنگ زنی چهارخطه کردن مسیر دهلران به مهران نیز برگزار گردید.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا که در راس برنامه های سفرهای شهرستانی استاندار ایلام قرار دارد و نیز دیدار با مردم خونگرم روستای بیشه دراز ، برگزاری نشست مردمی در فرمانداری دهلران تا پاسی از شب از دیگر برنامه های نماینده عالی دولت در اولین روز سفرش به شهرستان دهلران بود.

انگار اجرای برنامه های سنگین یک روز گرم و طولانی که تا شب به طول انجامید ،بهرام نیا را خسته نکرده است که سحرگاه روز دوم برنامه ای سنگین تر برای خود و همراهانش تدارک دیده بود ، که با دیدار امام جمعه این شهرستان کلید خورد.

بهرام نیا در ادامه سفر خود راهی بازدید از طرح انتقال آب چشمه های آب گرم دهلران به اراضی جنوب شهر و مجموعه پتروشیمی دهلران که نوید بخش شکوفایی صنعت در این شهرستان است ،شد .

بازدید از مزارع برداشت گندم دشت عباس ، پروژه‌های نفتی چشمه خوش و پروژه بزرگ ngl3109 ،چهار خطه کردن قطعه سوم مسیر اندیمشک به دهلران ،سفر به موسیان، حضور در روستای جلیزی بالا و یادمان سر لشکر خلبان شهید غلامرضا چاغروندی ، دیدار با خانواده شهدا،شرکت در شورای اداری با مصوباتی چشمگیر در جهت توسعه این شهرستان از دیگر برنامه های بهرام نیا در دومین روز سفرش به دهلران بود.

با توجه به همراهی نگارنده در چندین سفر شهرستانی با استاندار ایلام و حضور در بازدیدهای سرزده و غیره ،نکته ای که در این مدت بسیار قابل توجه قرار گرفت ؛ همت بلند و عشق به خدمت در دولت کار و کرامت برای اعتلای استان محروم ایلام است.

امید است راههای ناهموار اقتصاد استان ایلام و گیر و دار قطار متوقف شده بر ریل ناهمگون توسعه ، با لباسی مزین شده از جنس همت و غیرت ، برای دستیابی به عزت که بر تن مقام ارشد استان ، نشان از پویایی و تلاش برای رسیدن به این هدف ارزشمند دارد ،این مسیر را هموار و امید به آینده را در دل مردم این دیار زجر کشیده ، زنده کند .

در این مدت کوتاه این مسئول توانسته با مردم و مسئولین ارتباطی بسیار خوب وصمیمی برقرار نماید و نقطه به نقطه استان را رصد و پایش کند و با شناخت و توانایی که در حوزه نفت و گاز دارد ،این مهم را مورد اهتمام ویژه قرار دهد که در جای خود بسیار قابل تقدیر است.

امید است این رفتار شایسته و مدیریت جهادی در استان ایلام نهادینه شود و کلیه مسئولین نیز به تأسی از مقام ارشد استان در این راه همتی بلند داشته باشند ،تا با مدیریت جهادی و صادقانه کارخانه عمرانی استان ایلام راه اندازی و در مسیر توسعه قرار گیرد و برای زدودن کلمه محرومیت از پیشانی این استان گامهایی بلند بردارند.

گفتنی است در صورت محقق شدن مصوبات ثبت شده در شهرستان دهلران شاهد گامی بسیار ارزشمند در توسعه این شهرستان و در مجموع استان ایلام هستیم .