عامل کمبود مرغ در ایلام بازار استان های همسایه‌ است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تولید مرغ در استان ایلام سه برابر ظرفیت ونیاز استان است اما یکی از دلایل کمبود این پروتئین غذایی در ایلام، بازار استان های همسایه است.

به گزارش پایگاه خبری شکرستان،عصر. وز پنجشنبه ۴ خرداد ماه نشست تنظیم بازار در محل سالن شهید ملکشاهی استانداری با حضور استاندار ایلام،معاون امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از مدیران مرتبط برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، در  این نشست  با اشاره به جوجه ریزی واحد‌های مرغداری استان در سه ماه اخیر،اظهار داشت؛ تعداد یک میلیون و ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های فعال استان صورت گرفته که این میزان جوجه ریزی بیشتر از نیاز استان است.

عموزاده نیاز روزانه استان به مرغ گرم را  ۴۰ تن عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، نرخ مصوب برای خرید هر کیلو گرم مرغ ۷۳ هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام ۳ برابر نیاز استان مرغ تولید می کند،گفت : با توجه به اینکه استان ایلام ما بین چند استان مصرف کننده مرغ قرار دارد ،یکی از دلایل کمبود این پروتئین غذایی در ایلام، بازار استان های همسایه است که مرغ را با نرخ بالاتری از مرغداران خرید می کنند و تعدادی از مرغداران مرغ تولیدی خود را به آنها عرضه می کنند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول ما  تأمین مرغ استان است ،خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد با همکاری اتحادیه مرغداران، تعاون روستایی و جهاد کشاورزی ابتدا مرغ مورد نیاز استان تأمین گردد و برای افزایش جوجه ریزی نیز مصوب گردید تا تسهیلات مورد نیاز مرغداران در اختیار آنها قرار گیرد.