مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: در دولت سیزدهم تعداد یکصد و یک پروژه با ۳۴۱ کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل شد
جلال حمره با اشاره به شاداب سازی ۲۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان با همکاری آموزش و پرورش، گروههای جهادی و نیروهای داوطلب مردمی ،اظهار داشت:در دولت سیزدهم تعداد یکصد و یک پروژه با ۳۴۱ کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل شد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در گفتگو با خبرنگار شکرستان ،اظهار داشت: اداره کل نوسازی ،توسعه وتجهیزمدارس استان ایلام به منظور احداث،توسعه و استانداردسازی فضاهای آموزشی، ،ترمیم ونوسازی ساختمانهای مدارس تابع آموزش وپرورش، تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی ،بهسازی و ساماندهی فضاهای آموزشی با تعیین اولویت های ساخت و ساز طبق معیارهاواستانداردهای مطلوب،گام های موثری برداشته است.
جلال حمره بیان کرد: نگاه اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان برای طراحی های در دست اجرا ؛ تسهیل در فرایند یادگیری و تربیت دانش آموزان در راستای بروز خلاقیت،مهارت آموزی و تعامل سازنده به جهت رشد شخصیت آنان منطبق بر معماری و فرهنگ تمدن اسلامی ایرانی است.
وی افزود: مدارسی با معماری دوست داشتنی، زیبا،تحرک آفرین و متناسب با ویژگیهای جسمی،جنسیتی و روحی دانش آموزان و معلمان بابرخورداری از نمازخانه،کتابخانه و فضای سبز و فضای ورزشی دارای کانون های تربیتی،آموزشی و فرهنگی محله با امکانات و شرایط مناسب و ارتباط موثر با جامعه محلی که متناسب با شرایط اقلیمی،فرهنگی و معیارهای زیست محیطی است از ویژگیهای طراحی مدارس در دست اجرای این اداره کل است.
مدیر کل نوسازی استان تصریح کرد: اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام ،در راستای انجام بهینه وظایف خود علاوه بر منابع موجود از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در سطح کشور در راستای تحقق اهدافش بهره می گیرد و از آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون عملکرد مطلوبی ارائه داده است.
وی بیان داشت: در برنامه سفر اول ریاست محترم جمهور به استان ایلام ساخت دو باب استخر در شهرستانهای ایلام و مهران مصوب شد که در راستای محقق شدن این مهم استخر ایلام در مهرماه سال ۱۴۰۲ و استخر مهران در آبان ماه سال جاری به بهرهبرداری رسید.
جلال حمره یاد آور شد: همچنین در سفر اول ریاست محترم جمهور ۳۷ پروژه آموزشی مصوب شد که تا کنون ۳۲ پروژه از آنها به بهرهبرداری رسیده است.
وی با اشاره به اربعین حسینی خاطر نشان کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تشکیل ستاد اربعین همپای دستگاهها، نهادها، هیئات و تشکلهای مردمی و مذهبی تلاش کرد خدمات مطلوبی به زائران ارائه دهد.
وی افزود:ادارهکل نوسازی مدارس استان ایلام نیز که پایتخت خادمین سیدالشهداء علیهالسلام و مظهر حماسه پرشور و معنوی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای ره سپردن به سرزمین عشق و عطش است، در ایام اربعین خدمات ارزشمندی را برای زائران حسینی فراهم آورد.
حمزه یاد آور شد: در راستای خدمترسانی به زائرین حسینی، مهمانسرای ادارهکل نوسازی مدارس استان در خدمت همکاران زائر قرار گرفت و مدارسی که جهت اسکان به ستاد اربعین استان معرفی شده بودند تعمیر، تجهیز و بهسازی شدند.
به گفته جلال حمره مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام؛
در راستای ساماندهی مدارس در مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) نیز اقدامات موثری صورت گرفته که از جمله آنها: تعمیر و تجهیز 50 فضای آموزشی در مسیر زائران حسینی است.
وی با اشاره به اینکه تعداد 20 فضای آموزشی جهت اسکان زائران و 30 واحد آموزشی دیگر در شهرستانهای ایلام، ایوان ، مهران و مسیرهای تردد زوار تعمیر و تجهیز شدند،بیان داشت:از دیگر اقداماتی که به همت این ادارهکل و با همکاری گروههای مردمی انجام شد ؛توزیع و نصب سیستمهای سرمایشی، یخچال و آبسردکن به ارزش 10 میلیارد تومان، توزیع فرشینه و موکت بین مدارس و بهسازی و رنگ آمیزی فضاهای آموزشی بود.
مدیر کل نوسازی مدارس استان با اشاره به شاداب سازی ۲۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان با همکاری آموزش و پرورش،گروههای جهادی و نیروهای داوطلب مردمی ،اظهار داشت:در طول این مدت تعداد یکصد و یک پروژه و ۳۴۱ کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل شده که از جمله می توان به ؛ جایگزینی ۱۵ مدرسه کانکسی با ساخت مدرسه یک کلاسه استاندارد و مجموع زیربنای ۹۲۳ متر مربع با اعتباری بالغ بر۲۰ میلیارد تومان ، استانداردسازی سیستم گرمایشی ۴۰۰ مدرسه با ۱۲۰۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان، ساخت و تعمیر آبخوری و سرویس بهداشتی ۶۰ فضای آموزشی با ۲۳۰ کلاس درس به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان،انجام عایق رطوبتی پشت بام مدارس به متراژ ۱۸۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان ،آسفالت محوطه مدارس با مبلغ ۸ میلیارد تومان و متراژ ۲۰ هزار متر مربع اشاره کرد.
#پیشرفت_ایران
#پیشرفت_ایلام
#جام_امید
#تیم_رسانه_ای_امید
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0