فاطمه رستگار گفت ؛

نمونه آثار اعضای کودک ونوجوان با موضوع شهادت و اربعین حسینی مکتوب خواهد شد

فاطمه رستگار گفت: با همراهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس،آثار اعضای کودک ونوجوان با موضوع شهادت و اربعین حسینی مکتوب خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری شکرستان ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان به همراه جمعی از کارکنان این مجموعه با مدیر کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد. 

فاطمه رستگار هدف از این دیدار را حفظ ارزشهای دفاع مقدس و ترویج آن دربین قشر کودک و نوجوان عنوان کرد و اظهار داشت: باهمراهی بنیاد حفظ آثارکه در اجرای فعالیتهای فرهنگی از جمله نشر آثار پویا و نقش مهمی ایفا می کند، نمونه آثاراعضای کودک ونوجوان که با موضوع شهادت وهمچنبن اربعین حسینی می باشد، مکتوب خواهد شد. 

رستگار ضمن پرداختن به واژه بسیج به ویژه در حوزه کودک و نوجوان و با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت بر ضرورت تقویت اهداف ایثارگری دربین کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت:اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، هنری وادبی در کانون امری مهم است و ضرورت دارد برای برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان تصمیم گیریهایی مشترک برای اجرای یادواره صورت پذیرد تا شاهد برنامه ای تأثیر گذار در بین قشر مخاطب باشیم.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، به فعالیت هایی که توسط کارکنان کانون در این خصوص انجام شده اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد حفظ آثار که در اجرای فعالیتهای فرهنگی از جمله نشر آثار ،فعال و نقش مهمی ایفا می کند، نمونه آثار اعضای کودک ونوجوان که با موضوع شهادت و اربعین حسینی است، مکتوب خواهد شد.

وی در این راستا به تشریح دیگر برنامه هایی که در کانون اجرا شده و نیاز به همکاری بنیاد جهت تدوین و مکتوب کردن آنها دارد، پرداخت و تصریح کرد: ادامه این جلسات به همراهی و همکاری دیگر ادارات تا رسیدن به نظر منسجم وهم اندیشی مناسب جهت برگزار یادواره شهدای کودک نیاز دارد.

در ادامه این دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز ضمن ابراز خرسندی ازبرگزاری این جلسه ارزشمند ،پرداختن به مقوله کودکان ونوجوانان را بسیار اساسی دانست وگفت :این ماموریت خطیر برعهده همه ما به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که مجموعه ای انسان ساز است .

سرهنگ« محمد حسین فولادی» با اشاره به اینکه این نسل ها هستند که باید انقلاب اسلامی را هدایت کنند تصریح کرد: وظیفه همه ماست که در خدمت کانون برای اجرای این هدف خطیر باشیم و با افتخار در این راستا همراه خواهیم بود .

سرهنگ فولادی با اشاره به آمار شهدای کودک ونوجوان و مظلومیت آنها عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای کودک می تواند نقش یک پایگاه فرهنگی اثرگذار را برای جمهوری اسلامی ایفا کند .

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با توجه به اینکه کانون برنامه های خوب واثر گذاری اجرا می کند و قطعاً در اجرای برنامه یادواره شهدای کودک نیز موفق عمل خواهد کرد،افزود: باید تلاش کنیم که گستره جامعه هدفمان را بیشتر و کودکان و نوجوانان را به سمت حفظ ارزشهای اسلامی سوق دهیم .

این مسئول افزود:هدف ما اینست که در حوزه هنر وادبیات نیز با کانون همراه باشیم وخبرها را در این حوزه پوشش کشوری دهیم ودر بحث موزه نیز میزبان کودکان ونوجوانان برای بازدید باشیم ،چرا که کار کانون از جنس اثر گذاریست و شخصیت انسان را شکل می دهد و با تفکر و اندیشه همراه است.

گفتنی است سرهنگ فولادی با توجه به اهمیت هدف کانون وارزش گذاری برای برگزاری یادواره شهدای کودک ونوجوان ، آمادگی خودرا در این مسیر واجرای یادواره اعلام نمود. 

لازم به ذکر است در ادامه کارکنان کانون نیز به اعلام دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.