وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام:ضرورت وجود پیوست عدالت در تمام فعالیت های آموزش و پرورش/ باید به سمت مردمی سازی در آموزش و پرورش پیش برویم
یوسف نوری: از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و مسئولیت اجتماعی شرکتهای بزرگ استفاده شود/نصیب برابر آموزشی از مصادیق عدالت در آموزش و پرورش است/مصوبهی رتبه بندی رفع اشکال شده است/دکتر آذر از دانشمندان موفق جهان اسلام بود به گزارش پایگاه خبری شکرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام، یوسف نوری […]
یوسف نوری: از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و مسئولیت اجتماعی شرکتهای بزرگ استفاده شود/نصیب برابر آموزشی از مصادیق عدالت در آموزش و پرورش است/مصوبهی رتبه بندی رفع اشکال شده است/دکتر آذر از دانشمندان موفق جهان اسلام بود
به گزارش پایگاه خبری شکرستان به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان ایلام، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان ایلام حضور یافت.
وزیر آموزش و پرورش در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام امام حسین را ذبح عظیم الهی عنوان کرد و ادامه داد: از حضور در استان ایلام خوشحالم چرا که استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات امتیاز بزرگ امکان خدمت به زوار امام حسین (ع ) دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر
هدف امام حسین از قیام و امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل حکومت اسلامی دانست.
یوسف نوری ادامه داد: مهمترین اقدام بعد از تشکیل حکومت حفظ آن است که به فرموده حضرت امام (ره) حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است.
وی افزود: برای حفظ حکومت اسلامی باید تلاش شود حکمرانی شایسته اسلامی و گسترش عدالت ترویج شود.
وی از مصادیق ترویج عدالت در آموزش و پرورش را نصیب برابر آموزشی و توسعه ی آن دانست و افزود؛ برای گسترش آن در اجرای طرح های آموزشی و پرورشی داشتن پیوست عدالت لازم می باشد.
یوسف نوری با اشاره به طرح های اجرا شده در استان، از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خواست نسبت به پیگیری و طراحی پروژه های عمرانی در آموزش و پرورش اهتمام لازم را داشته باشند و باب تعامل برای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت با تمام دستگاههای اجرایی را باز نگه دارند.
وی با اشاره به ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده و تقویت زمینه ی حضور آنان برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین باید به سمت مردمی سازی پیش رفته و زمینه حضور مردم و مشارکت آنان را فراهم نماییم.
عضو کابینه سیزدهم در بخش دیگری از صحبتهای خود رفع کمبود های آموزش و پرورش را مستلزم وجود مدیریت هیئتی و میدانی دانست و اضافه نمود؛ با حضور مستمر در بین جامعهی هدف مشکلات احصا و تصمیم گیری لازم و مقتضی در محل انجام گیرد.
نوری استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد و از مدیر کل استان خواست نسبت به جذب و حمایت شرکتهای بزرگ صنعتی استان از آموزش و پرورش اقدام لازم را به عمل آورد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث رتبه بندی از رفع اشکال مصوبه رتبه بندی خبر داد و افزود تلاش ما اینست این لایحه به نحو مطلوب اجرایی گردد و دغدغهی همکاران مرتفع شود.
نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به استان ایلام در ادامه صحبت های خود به ذکر ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم دکتر عادل آذر اشاره کرد و ایشان را یکی از دانشمندان موفق جهان اسلام برشمرد که مقالات و پژوهش های منتشر شده وی از پراستنادترین مقاله های علمی در سطح کشور و حتی جهان اسلام بوده است.
یوسف نوری در پایان اظهار داشت: دکتر آذر زندگیاش را وقف کارهای علمی و پژوهشی کرده بود.
وی شخصیت دکتر آذر را شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم توصیف نمودند که از جمله کارهای ماندگار وی را ویرایش نهایی سند تحول دولت بیان کرد.
جلال حمره مدیرکل نوسازی مدارس استان در جلسه شورای آموزش وپرورش با حضور وزیر آموزش وپرورش ضمن خیر مقدم به وزیر آموزش وپرورش وهیئت همراه در گزارشی اعلام کرد که باید به استان محروم ایلام بیشتر توجه شود.
وی افزود:خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ در ساخت مدارس جدید الحداث از روش ومصالح سنتی به روش های نوین وجدید توجه ویژه داریم.
جلال حمره گفت: متاسفانه سرانه آموزشی استان به اشتباه عدد ۸/۷در کشور به ثبت رسیده که با تلاش و رایزنی های لازم در این مورد راستی آزمایی صورت گرفته و این عدد به۵/۱۴رسیده است.
حمره در ادامه افزود:استان ایلام ۵۷۰ دانش آموز استثنایی وتعدادی هم اوتیسمی دارد ولی مدرسه استاندارد برای آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد : ایلام ۱۲۰ مدرسه سنگی دارد که بایستی تخریب شوند.
مدیر کل نوسازی مدارس تصریح کرد: در بحث تجهیزات ،تجهیزات مدارس اکثرا فرسوده و از رده خارج هستند ،که مقدار خریداری شده در سال جدید جوابگوی نیاز حداقلی آموزش وپرورش نیست که در پاسخ این مطلب وزیر آموزش و پرورش گفت ؛ از استاندار تقاضا افزایش اعتبار بیشتری دراین مورد خواهند نمود،که در بحث اعتبارات عمرانی سهم اموزش وپرورش از کل اعتبارات استانی حداقل ۶ درصد باید باشد واین درصددرسطح کشوری جهت افزایش پیگیری شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0