اجرای ۸ هزار میلیارد ریال پروژه آبرسانی طی دولت سیزدهم در استان ایلام

مدیرعامل آبفای استان ایلام از اجرای ۸۰۴۰ میلیارد ریال پروژه آبرسانی دولت سیزدهم در استان ایلام خبر داد.

به گزارش شکرستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ محمد محمدی با بیان اینکه خدمات دولت کار و کرامت شهید جمهور، زمینه‌ رفع تبعیض در حوزه ارایه خدمات آبرسانی در سطح استان را فراهم نمود، گفت: در پروژه عظیم و ملی جهاد آبرسانی که برگ زرینی از افتخارات دولت شهید آیت اله رئیسی است، سهم استان ایلام در ۲ فاز با اعتبار بالغ بر ۱۵۰۷۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

وی افزود: در فاز اول که بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷۰ ریال از نعمت آب پایدار و بهداشتی بهره مند می شوند.

مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: در فاز دوم برای ۲۰۳ روستا اعتباری بالغ بر ده هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

محمدی به آبرسانی به ملکشاهی با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: برای تکمیل این پروژه در دولت سیزدهم تاکنون ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای آن تامین اعتبار شده است.

وی به رفع مشکل آب شهرستان چوار و روستاهای تابعه اشاره نمود و اظهار داشت: افتتاح و بهره برداری از پروژه آبرسانی به شهر چوار در فاز اول شامل آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع مورت شهرستان چوار با جمعیتی بالغ بر 9930 نفر و اعتبار هزینه شده 1230 میلیارد ریال است.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص افتتاح و بهره برداری از فاز اول آبرسانی به 13 روستای داجیوند شهرستان هلیلان نیز اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۶۰ میلیارد ریال است که جمعیت ۱۸۰۰ نفری را تحت پوشش قرار می دهد.

محمدی تصریح کرد: حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه های آب منطقه “بره بیجه” دهلران با اعتبار هزینه شده: ۵۸ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های شاخص در دولت کار کرامت است.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه ایلام، پایتخت خادمین اباعبدالله بوده و خدمت به زوار اربعین، نشان افتخار استان است، یادآور شد: پایداری تامین آب پایانه مرزی مهران با 130 لیتر در ثانیه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان برای تامین آب ۳۰۰ هزار نفر در روز از دیگر افتخارات این دولت در استان ایلام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های شاخص حوزه فاضلاب اشاره نمود و اظهار داشت: ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام با اعتبار 600 میلیارد ریال، تکمیل سیستم فاضلاب شهر ایوان از طریق ماده 56 با اعتباری به مبلغ 500 میلیارد ریال، شروع عملیات سیستم فاضلاب شهر آبدانان با اعتبار 300 میلیارد ریال و اجرای سیستم انتقال فاضلاب پایانه مرزی مهران ویژه ایام اربعین حسینی با اعتباری به مبلغ 400 میلیارد ریال از محل مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است که با تکمیل این پروژه‌ها، انقلابی در ارایه خدمت بی منت به مردم رخ خواهد داد.