استقرار قرارگاه‌های نوروزی در شهرستان های ایوان هلیلان و دهلران

مسئول بسیج سازندگی استان ایلام از استقرار ۷۵ گروه جهادی  در قرارگاه های نوروزی خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۷۵۰ جهادگر در شهرستانهای هلیلان ،ایوان و دهلران مشغول فعالیت خواهند بود.

مسئول بسیج سازندگی استان ایلام از استقرار ۷۵ گروه جهادی  در قرارگاه های نوروزی خبر داد و گفت: در ایام نوروز ۷۵۰ جهادگر در شهرستانهای هلیلان ،ایوان و دهلران مشغول فعالیت خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری شکرستان مسئول بسیج سازندگی استان ایلام ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سراسر نور حضرت بقیةالله‌ الاعظم اظهار داشت : در سطح استان یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی و ۱۱ هزار جهادگر در عرصه های مختلف فعالیت دارند.

سرهنگ علی ملک زاده از استقرار قرارگاه‌های جهادی نوروزی خبر داد و خاطر نشان کرد : سه قرارگاه در شهرستان‌های دهلران ،ایوان و هلیلان مستقر شده  که در قرارگاه های ایوان و دهلران از ظرفیت بسیج دانشجویی بومی استفاده گردیده و در شهرستان هلیلان نیز از ظرفیت دانشجویان قم و تهران جهت ارایه خدمت بی منت به مردم محروم این مناطق استفاده شده است .

این مسئول افزود : ۷۵ گروه جهادی به تعداد ۷۵۰ نفر جهادگر در قرارگاه های نوروزی بصورت متمرکز در این سه شهرستان مستقر خواهند شد و ۱۵۰ گروه جهادی سیار به تعداد ۱۵۰۰ نفر جهادگر در کل استان بصورت سیار فعالیت می کنند.

سرهنگ علی ملک زاده تصریح کرد : در شهرستان هلیلان از پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ یک تیم کامل جهادگر در زمینه های مختلف عمرانی ،فرهنگی، پزشکی و چند تخصصی مستقر خواهد شد و به مردم محروم این منطقه خدمات شایسته ارائه می نمایند.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای قرارگاه‌های جهادی را تربیت نیروهای جوان در عیار انقلاب دانست و گفت: جامعه و مناطق هدف در استان برای جهادگران مشخص شده تا بتوانند، مشکلات مناطق محروم را لمس کنند و با رنج و آلام مردم از نزدیک آشنا شوند.

سرهنگ ملک زاده افزود : دانشجویانی که قرار است آینده سازان مملکت باشند، و در رده های مختلف مدیریتی ارائه خدمت نمایند ، با ارایه خدمت در مناطق محروم بهتر در جریان مشکلات جامعه قرار می گیرند و تصمیم گیری های مناسبی در آینده انجام خواهند داد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام با بیان اینکه گروه‌های جهادی در تمام بحران‌های حادث شده در استان ایلام توانسته است نقش محوری و راهگشا داشته باشد اضافه کرد: این گروه ها بدون هیچ چشم داشتی به ارائه خدمت به مردم اقدام می کنند و همچنان جهت زدودن چهره فقر در مناطق محروم استان تلاش می کنند.

سرهنگ ملک زاده با اشاره به مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ که عملکردی پررنگ و در خور و شأن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ارائه داده است، عنوان کرد: طرح آب‌رسانی به مناطق محروم از جمله آب شرب وکشاورزی ، احداث مسکن مددجویان، توزیع کمک‌های مؤمنانه، توزیع جهیزیه، توزیع نوشت افزار رایگان در بین مدارس و محله‌های حاشیه‌نشین و کم برخوردار از جمله این اقدامات بوده است.

وی یکی دیگر از کارهایی که در سال ۱۴۰۰ توسط این ارگان صورت گرفته را اعزام گروه‌های جهادی محله محور و جغرافیا محور به مناطق محروم عنوان کرد و افزود : با توجه به آمار در حدود ۴۶ هزار نفر روز جهادگر جهت خدمت رسانی به جامعه هدف تا کنون به ثبت‌ رسیده است.

این مسئول طرح بزرگ و کلی آب رسانی در سال ۱۴۰۰ که در سراسر کشور به اجرا در آمده را یک اقدام مهم دانست و افزود: این طرح در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام در ۲ فاز و در بیش‌ از ۱۴ هزار روستا در سراسر کشور اجراشده است و در استان ایلام نیز مرحله‌ی اول آن استارت خورده و به حول و قوه الهی در سال آینده این طرح ادامه خواهد داشت.

سرهنگ ملک زاده احداث مسکن مددجویان کمیته امداد را یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی استان ایلام عنوان کرد و گفت: طبق قرارداد منعقد شده با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث مسکن برای مدد جویان فاقد مسکن در مناطق محروم با ساخت ۱۰۰ واحد در دستور کار قرار گرفته و در مرحله اول آن نزدیک به ۵۰ واحد در حال احداث است.

این مسئول یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را توزیع کمک‌های مؤمنانه برای اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: این کمک ها بصورت هدفمند و در جامعه هدف در ایام پیش رو توزیع خواهد شد .

سرهنگ ملک زاده ضمن تقدیر از زحمات سردار شاکرمی و کمکهای بی شائبه در راستای حمایت‌ از طرح های مذکور گفت: با هماهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی در جهت استقرار یک قرارگاه در سال آینده وبا هم اندیشی و اجماع ارگان های هم راستا با سپاه پاسداران  ازجمله ؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره )، نماینده بنیاد مستضعفان ، بنیادهای علوی ،کمیته امداد امام خمینی ( ره)، بهزیستی و ارگانهای خدمات‌رسان و خدمت‌گزار مردم قرار است، این ارگانها بصورت مشترک یک قرارگاه واحد در سال آینده و در جهت ارائه خدمت مشترک به مردم بر پا نمایند.

مسئول بسیج سازندگی استان ایلام در پایان ضمن قدر دانی از نهادها و ارگان‌های همسو با سپاه پاسداران و اصحاب رسانه گفت: یکی از شاخص های جهاد تبیین خدمت بی منت است، و رسانه ها در راستای انعکاس خدمات جهادگران تلاش نمودند و ندای رهبر را لبیک گفتند.