قابل توجه نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی؛

این صحنه ، زندگی در تاریکی مطلق است که جامعه را به چالش می کشاند/ لطفاً شعار خدمت و شوآف رسانه ای را کنار بگذارید و مشکل این جوان را حل کنید

✍شکرستان؛

نمیدانم به چه کسی باید خورده گرفت و چه کسی را مورد خطاب قرار داد!؟چرا که این صحنه نمایانگر زندگی در تاریکی مطلق است و بسیاری از عوامل در آن دخیل هستند که در این مطلب مجالی برای پرداختن به آنها نیست.

انسان با لحاظ کردن استعداد و توانمندیهایش یا به عرش می‌رسد یا آنقدر  روحش بیمار و رنجور می شود که برای نجات خود به دنبال درمان و راه حلی آسانتر برای دستیابی به آرامشی زودگذر است وچه بسا با غفلت راهی اشتباه را برای درمان خود بر می گزیند که وی را برای همیشه در دام اعتیاد گرفتار می نماید.

این انسان بیمارتر از قبل با دردی که همراه با طرد شدن از خانواده و بسترهای اجتماعی جامعه است روبرو می شود که قابل توصیف نیست.

اعتیاد جوانان را به جاهایی می کشاند که هیچگاه مناسب شخصیت و شأن والای یک انسان نیست و این جوانی که در تصویر می بینید با زبان بی زبانی از جامعه ای که او را به دست فراموشی سپرده کمک می خواهد اما آیا فریادرسی هست؟

اکنون ما به دنبال مقصر برای بوجود آمدن این صحنه نمی گردیم چرا که عوامل بسیاری دست به دست هم داده تا چنین صحنه ی دلخراشی در میدان انقلاب شهر ایلام شکل بگیرد و مردم را ناگزیر به عکس گرفتن و بازتاب این تصویر در فضای مجازی کند.

همه میدانیم این جوان یک بیمار است و جای یک بیمار در بیمارستان و مکانی برای مداوا و درمان است نه در میان زباله ها و نه به انتظار مرگ نشستن .اما آیا این مکان برای درمان معتادان در استان ایلام وجود ندارد که مردم باید شاهد این صحنه ی دلخراش باشند!؟ آیا نمی دانید دیدن چنین صحنه هایی در جامعه باعث ایجاد تنش می شود و بار روانی بسیاری را به خانواده ها تحمیل می کند؟

کسانی که وجدان دارند نمی توانند بی تفاوت از کنار این صحنه ها عبور کنند، این در حالیست که متولیان امر شاید چشمشان را بر روی این صحنه های تاریک از جامعه بسته اند.

بنابراین می طلبد نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات این قشر رسیدگی کرده و در صورتی که نهادهای مربوطه کوتاهی می کنند مورد بازخواست قرار گیرند یا اگر غیر از این است و این نهادها برای نگهداری معتادان مشکلاتی دارند با کمک دولت مشکلات را مرتفع کنند و امکاناتی فراهم کنند تا جامعه شاهد این تصاویر دلخراش نباشد.

دولت و مجلس باید فکر اساسی برای درمان این افراد بی خانمان کنند، چرا که آنها نیز از حق و حقوقی در این کشور برخوردارند.ضرورت دارد با درمان اصولی و صحیح، این جوانان دوباره به آغوش جامعه بازگردند و قطعاً نمایندگان در این راستا نقش مهمی ایفا می کنند.

در پایان باید متذکر شد ؛سخنرانی و شعار دادن پشت تریبون ها و شوآف های رسانه ای دردی از جامعه ی ما را درمان نمی کند، وعده گرفتن از مسئولین نیز تا کنون راه به جایی نبرده و مشکلی را حل نکرده است، بنابراین مردم قدر دان کسانی هستند که واقعا در خط خدمت به مردمند و توانایی پیگیری وحل همین مسائل کوچک را در استان دارند.

در پایان ضرورت دارد به این نکته توجه شود؛ استان ایلام از سال گذشته تا کنون با مشکل کمبود بلیط اتوبوس روبرو است و مردم تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارند اما همین مسئله ی کوچک را نمایندگان نتوانسته اندحل کنند لذا تقاضا داریم به این دو مسئله که عنوان شد توجه لازم را داشته باشید.