مدیرکل استاندارد ایلام در آیین افتتاح دفتر استانداردسازی با دانشگاه آزاد ایلام:

بین المللی شدن استانداردها، تاثیر مهمی در تجارت جهانی کالا و خدمات دارد

آیین افتتاح دفتر استانداردسازی و عقد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی استان به منظور بهره گیری از ظرفیت استانداردسازی در دانشگاه، توسعه فعالیت های مشترک و به کارگیری آن در گسترش فرهنگ استاندارد و نیل به اهداف مشترک، با حضور مدیرکل استاندارد و هیأت همراه در محل دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد، محمدی، مدیرکل استاندارد، ارتقای سطح آگاهی سازمان های ذیربط نسبت به استاندارد و ارکان استانداردسازی جدید را از جمله اهداف تاسیس دفاتر استانداردسازی ذکر کرد.

وی در این آیین، اظهار کرد: تعامل موثر بین استاندارد و دانشگاه به منظور مشارکت موثر در تدوین استانداردهای ملی و مشارکت در طرح های پژوهشی و بستر سازی مناسب برای اجرایی شدن استاندارهای ملی در دانشگاه، از اهداف ترسیم شده در این بخش است.

مدیرکل استاندارد با اشاره به اینکه، ایجاد دفاتر استانداردسازی در سازمان ها می تواند کمک بسیار موثری در انجام فعالیت های پژوهشی باشد، گفت: این اداره کل، از طریق همین دفاتر می تواند در راستای استانداردسازی فرایندهای درون سازمانی دستگاه ها مشاوره های لازم را ارائه کند.

محمدی در ادامه بر اثربخشی حضور دانشگاهیان در تدوین استانداردهای بین المللی و سهم خواهی تدوین این استانداردها در سطح بین المللی، تاکید کرد و گفت: اگر استانداردی در مورد یک موضوع بین المللی تدوین شود به طور قطع پس از عملیاتی شدن آن در سطح کشورها در تجارت جهانی و تبادل کالا و خدمات تاثیر گذار خواهد شد.

در ادامه، ناصری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش تحولی نخبگان و اعضا هیأت علمی در سطح کلان گفت: دانشگاه باید کانون محور همکاری و مشارکت در فعالیت های استاندارد باشد.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد در زمینه علمی و تحقیقاتی آمادگی هر نوع همکاری در زمینه های مختلف با استاندارد و ورود به حوزه صنعت را اعلام کرد.

در پایان این جلسه ضمن افتتاح دفتر استانداردسازی در دانشگاه تفاهم نامه فی مابین استاندارد ایلام و دانشگاه آزاد استان به امضا طرفین رسید.

شایان ذکر است، در راستای انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل استاندارد و دانشگاه آزاد در زمينه هاي مختلف تحقیقاتی، پژوهشی، تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، بهره برداری از امکانات و خدمات آزمایشگاهی، برگزاری سمینارها و کنفرانس ها، طراحی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، تدوين و بازنگری استانداردهای ملی و همکاری در تدوین استانداردهای بین المللی، استفاده از منابع علمی طرفين ، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی و …به همکاری بپردازند.