رستاخیز تلگرام و بازی با انگشتان

✍شکرستان_سمیه محمدی

 

غروب جمعه برای گذراندن اوقات فراغت به همراه خانواده به تفرجگاه چغاسبز رفتیم، اما دیدن چندین صحنه ی مشابه توجهم را جلب کرد.

به هر کجا نگاه می کردم ،مردم بصورت دسته جمعی یا انفرادی با انگشتان دستشان ضرباتی ریز بر روی صفحه نمایش گوشی خود وارد می کردند و از یکدیگر غافل بودند.

خانواده ها بجای اینکه از دور هم بودن و گفت و شنود لذت ببرند و اوقات تعطیل خود را با پیاده روی ،بازیهای گروهی و غیره….به شادی بگذرانند تا دوپامین مغزشان با روشی طبیعی ترشح شود، شیوه ای آسانتر را انتخاب کرده بودند.

آنها  با انگشتان دستشان گوشی های همراه خود را نوازش می کردند و از لذتهای دنیای حقیقی غافل بودند به گونه ای که انگار مغزشان توسط شبکه های مجازی تسخیر و هک شده بود.

آری تلگرام با شگردی موفق توانسته است بازی”همستر کامبت” را در بین کاربرانش فراگیر کند و رستاخیزی به پا نماید تا علاوه بر افزایش محبوبیت خود در بین کاربران، شماره تماس مردگان را نیز بر روی”صفحه نمایش” گوشی های همراه احضار و به تلگرام «join» کند!!

شاید مشکلات اقتصادی و رؤیای دستیابی به ثروت، آنهم بی دردسر و تنها با استفاده ی مکرر از انگشتان دست و سرک کشیدن لحظه ای به فضای مجازی، باعث شده تا این بازی در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کند و جامعه ی ایرانیان را به دوره ی جدیدی از شگردها و ترفندهای تکنولوژی وارد کند

چرا که هنوز سازنده و پشت پرده ی این بازی مشخص نیست و کسی نمی داند با وارد کردن کد مورس و دیلی کمبو که منجر به کسب سکه های همستر می شود آیا به ایردراپ تبدیل و در لیست صرافی ها قرار می گیرد؟

حال نکته اینجاست این بازی نسبت به پروژه ی مشابه «نات کوین»زمان بیشتری می برد بنابراین آیا کاربران می توانند برای زمانی که صرف می کنند درآمد مناسبی کسب کنند یا خیر؟

در پایان باید گفت؛  کاربران لازم است به بازی همستر کمبت به عنوان یک سرگرمی جانبی نگاه کنند و تمام وقت خود را صرف پروژه ای نکنند که پایان آن مشخص نیست.

لازم به ذکر است؛ با توجه به استقبال کاربران از این برنامه احتمال اینکه در لیست صرافی ها قرار بگیرد دور از ذهن نیست ،اما باید به این بازی فقط و فقط بعنوان یک سرگرمی نگاه کرد و تمام وقت گرانبهای خود و خانواده را به آن اختصاص نداد چرا که هیچ ثروتی بالاتر از داشتن یک خانواده ی سالم و شاد و گذراندن اوقات خوش در کنار آنها نیست.