عناوین هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام شد / “آب محور امنیت و ضامن توسعه” شعار هفته صرفه جویی

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، “آب محور امنیت و ضامن توسعه” را شعار هفته صرفه جویی امسال عنوان نمود و گفت: از ۲۵ تا ۳۱ خرداد ماه به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده که نیازمند مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش و سایر بخش‌های تأثیرگذار برای فرهنگ‌سازی جهت مصرف بهینه آب است.

به گزارش شکرستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، اکبر حیدری با تشریح عناوین هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: جمعه ۲۵ خرداد به عنوان “ آب، ارزش های دینی و ملی “، شنبه ۲۶خرداد ماه ، ”خانواده، فرهنگ و مدیریت مصرف “، یکشنبه ۲۷ خرداد ماه،“ آب، رسانه و افکار عمومی” نامگذاری شده است.

وی افزود: دوشنبه ۲۸ خرداد ماه به عنوان ” پساب، صنعت و محیط زیست ”، سه شنبه ۲۹ خرداد ماه،“ آب، اقتصاد و بهره وری ”، چهارشنبه ۳۰ خرداد ،“ آب، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی “ و در نهایت پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه به عنوان “ آب، آموزش شهروندی و مسئولیت پذیری ” نامگذاری شده است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه از اجرای برنامه های متنوع دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی در این هفته خبر داد و با اشاره به نقش مهم خانواده ها در صرفه جویی در مصرف خاطرنشان ساخت: همکاری و مشارکت بیش از پیش خانواده‌ها بویژه بانوان به عنوان عنصر اصلی خانواده بر رعایت الگوی مصرف ضروری خواهد بود و از خانواده های محترم تقاضامندیم تا حد امکان از مصارف غیر ضرور پرهیز نموده تا بتوانیم تابستان پیش رو را با کمترین تنش سپری نماییم.

حیدری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تمام تلاش خود را برای پیشبرد امور در دو بخش مدیریت تأمین و تقاضا به کار گرفته است، افزود: در استان ایلام با رشد تعداد مشترکین مواجه هستیم که در همین راستا تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی به جمعیتی که سالانه در حال افزایش است به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم نگرانی و دغدغه مردم را در این حوزه برطرف نماییم.

وی با اشاره به اینکه شرکت های آبفای سراسر کشور در تابستان با چالش کم آبی مواجه می شوند، تصریح کرد: تنها در هفته صرفه جوئی در مصرف آب نباید به سراغ مدیریت بهینه مصرف آب برویم بلکه باید مدیریت بهینه مصرف آب را به یک رفتار تبدیل نموده و از شعار خارج و به شعور تبدیل نماییم.