فاصله و شکاف بین مردم و مسئولان خطرناک ترین تهدید برای نظام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید براینکه فاصله و شکاف بین مردم و مسئولان خطرناک ترین تهدید برای نظام است،که باید در وادی نقد قرار گیرد ،گفت:عملکرد مدیران سفارشی به چالش کشیده شود،زیرا شایسته سالاری مبنای انتخاب مدیران است.

به  گزارش شکرستان ،صبح امروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج رسانه وگرامیداشت شهادت شهید”غلامرضا رهبر”برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت ؛نقش فرهنگی اصحاب رسانه نقشی بی بدیلی است و متأسفانه فضای حاکم بر جامعه بی توجهی به مسائل فرهنگی  و نقش اصحاب رسانه در این زمینه است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با عنوان اینکه رسانه باید آزاد باشد و فضای رسانه ای استان باید انتقاد منصفانه در چهار چوب قانون داشته باشد،عنوان کرد: اگر مسئولی فضا را به سمتی سوق دهد که فضای رسانه ای نتواند نقد کند آن مسئول مستبد است، زیرا جامعه به نقد سازنده و پویایی نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه انتقاد منصفانه و دلسوزانه باعث بیان کردن نقاط قوت و ضعف در مسئولین و توسعه استان می شود ،یادآور شد : ضرورت دارد مسئولان پاسخگوی افکار عمومی باشند و تحمل انتقاد را داشته باشند.

امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه در انتقادها حریم شخصی اشخاص رعایت شود و انتقادها بر اساس چهار چوب قانون باشد ،خاطر نشان کرد: ضرورت تشکیل کمیته ای برای حل مشکلات قضایی رسانه ها وجود دارد و از رسانه ها در این راستا حمایت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ها دلسوز نظام هستند خاطر نشان کرد: نقد منصفانه یک مسئول یا مدیر به معنای زیر سوال بردن نظام نیست وضرورت دارد  مسئولان انتقاد پذیر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به نقش آفرینی رسانه های استان در انتخابات ریاست جمهوری ،بیان داشت: همه ی ما تکلیف داریم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو تلاش کنیم و رسانه ها با تولید محتوای فاخر و آگاهی بخشی سعی بر معرفی کاندید اصلح را به مردم داشته باشند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید براینکه فاصله و شکاف بین مردم و مسئولان خطرناک ترین تهدید برای نظام است، که باید در وادی نقد قرار گیرد ،گفت: اصحاب رسانه ؛مستقل ،عزت آفرین و ارزش آفرین باشند و مدیران سفارشی را به چالش بکشند زیرا شایسته سالاری مبنای انتخاب مدیران است.

توجه به رسانه های توانمند باعث ارتقاء و موفقیت سیستم مدیریتی است

محمد علینظری رئیس سازمان بسیج رسانه استان نیز در این نشست با عنوان اینکه بالغ بر ۹۰ درصد رسانه های استان فاقد شغل هستند،اظهار داشت:مسائل و مشکلات اقتصادی رسانه ها باعث شده تا آنها جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرند.

علینظری با اشاره به اینکه در سیستم مدیریتی اگر از رسانه های دلسوز و توانمند چه در حیطه ی قلم و چه مدیریتی جهت عمق بخشی به مسائل اجتماعی فرهنگی استفاده میشد ، قطعاً سیستم مدیریتی حرکتی رو به جلو و موفق داشت،افزود: متأسفانه تا کنون انتظار ما در زمینه ی بکارگیری رسانه های وزن دار و توانمند محقق نشده است.

وی با عنوان اینکه در سال جاری دو جشنواره فاخر در سطح استان برگزار شد ،عنوان داشت:نهمین جشنواره ابوذر و جام رسانه ای امید با حضور ۲۰ تیم رسانه ای و با هدف تبیین دستاوردهای نظام با رویکرد و نگاه مقایسه ای به کارهای صورت گرفته توسط نظام در قبل و بعد از انقلاب ، بدون جانبداری از دولت ها برگزار بعنوان دو کار شاخص در استان به همت بسیج رسانه برگزار شد.

این مسئول شرکت فعال و پویای رسانه های استان در دو جشنواره مذکور را نشان از تعهد و دغدغه ی آنها در تبیین دستاوردهای نظام دانست و گفت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیشترین وقت خود را برای اصحاب رسانه گذاشتند و با وجود بسیاری از دغدغه ها همیشه قدردان اصحاب رسانه بودند.

گفتنی است؛ در این نشست صمیمی اصحاب رسانه نیز به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و انتظارات خود را از مسئولین عنوان کردند.