ما و “وعده صادق “رهبرمان

به مناسبت اختتامیه جشنواره رسانه ای جام امید.

سید حرمت‌الله موسوی مقدم*
بعد از شلیک شکوهمند موشک‌های بالستیک و کروز و پیغام پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در “وعده صادق”  بر فراز اسرائیل غاصب،ح  به عمق استراتژی دفاعی کلام  پربار  و تاریخی حضرت امام خمینی ره که فرمود : “جنگ برای ما یک نعمت بود”  پی برده و به عظمت روحی و دُرّ دور اندیشی آن پیر خِرد  واقف شدیم  .
جمهوری اسلامی ایران بر اساس  جبر  جهان بینی، باور های عقیدتی،  اقتضاعات سیاسی و نظرات رهبران دینی خود  برای  شروع هیچ تهاجم و  تخاصمی پیشگام نبوده و  نهایت تدبیر و تلاش مضاعف  خود را  نیز در جهت  اصلاح امور رفع اختلافات  و ایجاد تفاهم بین طرفین  از طریق ابزارهای دیپلماسی و گفت و شنودهای سیاسی بکار برده است.
اما بعضی شواهد و قرائن بیانگر سوء تفاهم و خطای راهبردی دشمنان از خویشتنداری و خیرخواهی مسئولین و تصمیم گیرندگان نظام اسلامی ایران  و درک نادرست آنان  از توان تها جمی و دامنه و داشته های دفاعی ماست.
درپی انتقام اقتدار گرایانه جمهوری اسلامی از رژیم خونخوار اسرائیل در قالب “وعده صادق ”  سردمداران  مستکبر عالم ( آمریکا، انگلیس و فرانسه ) درکنار دفاع تمام قد از نطفه نفاق و نوچه  نامشروع خود  تلاش کردند که با فضاسازی‌های  رسانه ای  تئوری پردازی های دروغین و تصویر گری های فریبنده حقیقت را کتمان و قدرت نظامی ایران عظیم را کوچک و شغال شیطانی اسرائیل را شیر جلوه دهند.

اما حقیقت غیر قابل  اغماز این است  که تجربه  تاریخی و بهره مندی ملت بزرگ و مدیران ارشد جمهوری اسلامی ایران از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس ، نوآوری ، توانمند سازی، احیاء ،  ارتقاء و بازسازی زیر ساخت‌های نظامی ، صنایع هوایی و استعدادهای روز آمد  دفاعی کشور را به یک مطالبه ملی  فراگیر تبدیل کرده و عظمت و اقتدار انقلاب را به یک اعجازِ عجیب افزایش داده است.
نگاه نامتعادل و ناصواب و غیر واقعی  قدرت‌ های خود خواه جهان به روند پرشتاب توسعه متوازن  ایران اسلامی باعث شده که  برخی حاکمان مغرور و واپسگرای جهان دریافت ضعیف و درک نادرستی از سطح آمادگی، تفوق تسلیحاتی و مزیت‌های مهم نظامی ما داشته و به زعم زهرآگین آنان  جمهوری اسلامی ایران در حسرت و حرمان و محدو دیت و محرومیت های تحمیلی  دهه شصت متوقف شده  است.
این در حالی است که  ایران عزیز به یمن  وجود فرزندان فرهیخته و متخصصین متعهد خود امروز ردای رنگین  استقلال و خِرقه خودکفایی برتن و عصای ایستادگی در دست، سودای  صادرات سلاح را تسخیر و به اعتراف تلخ دشمنان و تصریح کارشناسان خبره پنتاگون :
ایران با ۸۸ میلیون جمعیت ، انبوهی از  سرباز پای کار ، نظامی منسجم و سرزمینی و سیع به حدی از قدرت دست یافته که آمریکا قادر نیست که اعتلافی را برعلیه آن تشکیل دهد زیراکه ایران دارای قویترین زراد خانه موشکی در منطقه است..
یکی از نظامیان باز نشسته کویتی ( ناصر الویله )  معتقداست :
که باید از خداوند بخواهیم که بین ما و ایران جنگی در نگیرد چونکه ایران ازما ( اعراب ) قوی‌تر است و چنانچه بین اعراب و ایران  جنگی شکل بگیرد ما نابود می‌شویم.

دور اندیشی رهبر عزیز انقلاب اسلامی و نبوغ و نوآوری جوانان  جسورِ و طن  باعث شده است که ما از نقطه صفر دیروز ( دوران مظلومیت  دفاع مقدس) به میدان مطلوب امروز برسیم و موشک‌های ” شهاب ، قاصد ۳، فاتح ۱۱۰، قیام ،زلزال بارشی ، ذولفقار، هرمزپرقدرت ، عماد ، سجیل، خرمشهر، دزفول ، فاتح امین ، رعد۵۰۰ و پهپادهای : شاهد ، مهاجر ،  ابابیل و کرار ”  را در زمینه های ” رزمی ، شناسایی ، آموزشی ، تهاجمی و انهدامی ” تولید و  برقلب  سخت صهیونیسم جهانی بنشانیم.
تحلیلگر سایت ” گلوبال فایر  پاور ” می‌گوید: ایران در بین ۱۴۵ کشور در زمینه علوم زیربنایی در ۶۰ شاخص معتبرعلمی دارای رتبه چهاردهم است که جلو تر از خیلی کشور های اروپایی قرار دارد.
بی جهت نیست که بایدنِ بی تعادل، ضمن توصیه اکید به سران  اسرائیل  مبنی بر عدم حمله تلافی جویانه به ایران ، اعلام می‌کند که : کشورش هیچگونه برنامه ای برای جنگ باایران نداردو درهیچ اعتلافی  نیز علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.
پوتین رئیس جمهور روسیه نیز ضمن هشدار به کشورهای همسایه درخصوص همکاری با آمریکا و  حمله به منافع ایران ، به آنان توصیه می‌کند که”  قبل از هرگونه اتفاقی  از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور شوند چون ازقدرت دفاعی آن بی خبرید.”بخش بزرگی از استعدادهای عملیاتی ، تجهیزات تهاجمی و داشته های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در متن مجاورات ومحاورات  منطقه  مستتر است و با چشم  سر قابل روئیت نیست و همین امربعضی معاندان و عیادیشان را دچارخطای محاسباتی کرده است.
به عنوان مثال یکی از تحلیلگران عرب می‌گوید: ایران علاوه بر جمعیت زیاد ، انگیزه سرشار، اعتقادات محکم و ارتش و سپاه قوی و مجهز،  قادر است که با بهره گیری از فوذ معنوی خویش ، امتهای ی دیگری را نیز برعلیه دشمنانش همراه  کند.
به گفته جانشین نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در مراسم اختتامیه رخداد رسانه ای ” جام امید” به اقرارصریح دشمنان دیرینه جمهوری اسلامی ایران ، این عملیات متحورانه که در اوج اطلاع رسانی دشمن  و عدم استفاده از اصل غافلگیری ، با عبور موفقیت آمیز موشکهای مقتدرو پهپادهای پرقدرت از سپهر سنگین و سخت و گنبد آهنین اسرائیل غاصب و حافظان و مدافعان اروپایی و آمریکایی آن و انهدام اهداف مورد نظر ، عظمت، اقتدار ، هوشمندی ، توان نظامی ،  قدرت تصمیم گیری و شهامت وصداقت  در اجرای گفتارخود برای همه اهل عالم به اثبات رسید تا هیچگاه وتحت هیچ عنوانی  خودرا در مقابل ملت شریف ایران قرار ندهند.

چنین باد

#پیشرفت_ایران
#رسانه_امید_آفرین
#جام_رسانه_امید
#تیم_خبری_شهید_محمود_صارمی
#ایلام_پایتخت_خادمین_اربعین_حسینی
#ایلام_قهرمان