معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در جمع خبرنگاران ؛

مجموع تردد زائران از مرز مهران در اولین روز از ماه صفر ۲۰ هزار و ۴۸ نفر بوده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در جمع خبرنگاران گفت ؛ مجموع تردد زائران از مرز مهران در اولین روز از ماه صفر ۲۰ هزار و ۴۸ نفر بوده است.

به گزارش شکرستان ،محمد سبحان حسنی ظهر امروز در پایانه مرزی مهران  با عنوان این مطلب که طی ۲۴ ساعت گذشته و همزمان با اولین روز ماه صفر مجموع تردد در مرز مهران ۲۰ هزار و ۴۸ نفر بوده است،اظهار داشت: از ساعت ۲۴ دیشب تا ساعت ۱۳ امروز مجموع تردد زائران ۱۱ هزار نفر بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه اتباع خارجی نمی توانند از مرز مهران خارج شوند،تصریح کرد: برابر توافقی که با کشور عراق صورت گرفته است اتباع خارجی فقط از مرز چذابه می توانند تردد داشته باشند.

وی با اشاره به ورود ۷۰ دستگاه اتوبوس داخل شهری به مهران ،یاد آور شد: تعداد اتوبوس های  به تدریج در حال افزایش است و مقرر شده تعداد ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام اربعین در مهران مستقر شود.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس ها از مسیرهای پارکینگ ۱ و ۲ اربعین، پایانه برکت و پل زائر به صورت رفت و برگشت برای انتقال زائران اقدام خواهند کرد ،گفت: از محل پارکینگ های ۱ و ۲ که زائران خودروهایشان را پارک می کنند، اتوبوس خط واحد برای آنها آماده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام،افزود:  ایستگاههایی را برای پارکینگ اربعین مشخص کردیم که زائران در آنجا سوار می شوند و از طریق کمربند غربی تا میدان اربعین هدایت می شوند.

وی با عنوان اینکه زائرانی که داخل شهر مهران در تردد هستند ،بعد از پل زائر اتوبوس برای انتقال آنها مهیا است، افزود: زائرانی که با اتوبوس تا پایانه برکت می آیند باز هم اتوبوس برای انتقال آنها به میدان اربعین مهیا است و زائرینی که در حال برگشت هستند از میدان اربعین به سمت مقصد مورد نظر در پایانه برکت، پل زائر و پارکینگ های اربعین ۱ و ۲ سوار می شوند.

وی ضمن قدردانی از خبرنگارانی که امروز در گرمای بالای ۵۰ درجه استاندار ایلام و مدیران استانی را جهت پوشش اخبار همراهی کرده اند ،تصریح کرد: به صورت ویژه و خاص از خبرنگاران خانم که در شرایط خاص وارد منطقه شدند و گرما را تحمل کردند  تقدیر و تشکر می کنیم.