مدیر درمان تامین اجتماعی استان از اولین جراحی با دستگاه C.ARM طی هفته جاری خبر داد  

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام از اولین جراحی با دستگاه C.ARM طی هفته جاری در بیمارستان شهدای زاگرس خبر داد و گفت: این دستگاه تائیدیه های لازم، جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران را اخذ کرده است.

به گزارش شکرستان ،مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه مبارک فجر وتاکید بر مشارکت افزایی در انتخابات اظهار داشت: در این برهه از زمان که دشمنان نظام و انقلاب با ظرفیت های رسانه ای در اختیار، می خواهند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نشان دهند، ضرورت دارد همه ی ما بخصوص خبرنگاران متعهدی که نقش مهمی در مهندسی افکار عمومی دارند با آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه پای کار انتخابات باشند.

هادی صبور با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی، خاطر نشان کرد : در پاسخ به توطئه ی دشمنان، خبرنگاران با تبیین دستاوردهای نظام و دولت ،اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی به مردم با تولید محتوا و ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات این فرصت را از دشمنان نظام سلب کنند.

این مسئول با اشاره به استفاده از فرصت ها در راستای تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و ارائه گزارش عملکرد بر این مهم تأکید کرد و گفت : تامین اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی بعد از دانشگاه علوم پزشکی دومین ارائه کننده خدمات درمانی در کشور است و نگاه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بر توسعه مراکز درمانی ملکی است،یاد آور شد: درمان مستقیم شیوه ای از درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعیست که در آن بیمه شده ی دارای دفترچه درمانی معتبر به یکی از بیمارستانها و یا مراکز بهداشتی – درمانی متعلق به این سازمان مراجعه و خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه درمان مستقیم شامل مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی و متعلق به بیمه شدگان است، تصریح کرد: تامین اجتماعی بر روی هر دو شیوه درمان مستقیم و غیر مستقیم نظارت کامل دارد اما تمرکز و نظارت بیشتر بر روی درمان مستقیم صورت می گیرد.

در سال جاری تعداد یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹ مورد خدمت درمانی به بیماران ارائه شده است

این مسئول  بیمارستان شهدای زاگرس ،دی کلینیک تامین اجتماعی ،درمانگاه شماره ۱ و ۲ شهر ایلام و درمانگاه عمومی شهرستان دهلران را از جمله مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی استان معرفی کرد و گفت: در ۱۰ ماهه اول سال جاری تعداد یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹ مورد خدمت درمانی به بیماران ارائه شده است.

وی با عنوان اینکه مجموعاً تعداد ۶۳۰ هزار و ۱۶۶ ویزیت به صورت کاملاً رایگان توسط پزشکان انجام شده است، یادآور شد: این خدمات شامل ویزیت پزشک عمومی به تعداد ۵۲۹ و۹۶۱ مورد،پزشک متخصص ۶۱ هزار و۵۳ مورد و دندانپزشکی ۳۹هزار و ۱۵۲ مورد بوده است.

دکتر صبور با اشاره به تعداد دفعات مراجعه بیماران به درمانگاه‌های استان ، مجموع  مراجعات خدمات تشخیصی- درمانی سرپایی را ۶۷۳ هزار و چهار مراجعه عنوان کرد و افزود: در بخش مامایی تعداد ۱۲ هزار و ۵۶۳ مراجعه، آزمایشگاه ۴۶ هزار و ۳۸۵ ، رادیولوژی ۲۴ هزار و ۷۵۷ ، داروخانه ۵۰۰ هزار و ۲۶۲ ، خدمات سونوگرافی شش هزار و ۶۷۵ مورد مراجعه، تزریقات،پانسمان و نوار قلب ۷۸ هزار مورد مراجعه بوده است.

انعقاد قرارداد با مراکز درمان غیر مستقیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه در درمان غیر مستقیم با تعداد ۶۸۹ مرکز در استان قرارداد انعقاد شده است بیان داشت:با ۱۷۴ پزشک، ۳۴ دندانپزشک، ۱۰۴ داروخانه، ۱۴۹ پاراکلینیک، ۶۴ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان قرارداد همکاری منعقد شده است.

هادی صبور با اشاره به تعامل و انعقاد قرارداد با کلیه مراکز درمانی، اضافه کرد:در درمان مستقیم و غیرمستقیم جمعاً مبلغ ۴۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که از این مقدار ۱۹۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در درمان مستقیم و ۲۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون در درمان غیرمستقیم هزینه شده است که با احتساب این مبالغ می‌توان هزینه ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را برای هر ماه به صورت میانگین در نظر گرفت.

تبدیل وضعیت بیمارستان شهدای زاگرس/ اولین جراحی با دستگاه C.ARM طی هفته جاری 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به تغییر وضعیت اداره بیمارستان زاگرس از هیئت مدیره‌ای به ملکی در دولت سیزدهم ، تصریح کرد: اداره این بیمارستان به مدیریت درمان تأمین اجتماعی سپرده شده است و اعتبارات جاری از مرکز تأمین می‌گردد و پرداخت‌ها به پزشکان و پرسنل کاملاً به روز و در لحظه انجام می‌شود.

هادی صبور با عنوان اینکه با ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس اعتبارات جذب و  تجهیزات جدید خریداری شد، عنوان کرد: برای آزمایشگاه این بیمارستان مبلغ ۳ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شد.

این مسئول یکی دیگر از اقدامات لازم به جهت افزایش عملکرد بیمارستان شهدای زاگرس را سرب کوبی یکی از اتاقهای عمل بیمارستان عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مکرر اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به جهت سرب کوبی اتاق عمل و راه اندازی دستگاه C.ARM که از سال 96 خریداری شده بود،اخذ گردید.

وی با عنوان اینکه این دستگاه تائیدیه های لازم را اخذ کرده است ،گفت:با  راه اندازی دستگاه C.ARM اولین عمل جراحی با استفاده از این دستگاه در هفته جاری صورت می گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان،با اشاره به اینکه طی ماه های اخیر دستگاه OPG بخش رادیولوژی بیمارستان شهدای زاگرس راه اندازی شد، افزود: این دستگاه برای انجام رادیو گرافی دهان و دندان راه اندازی و این خدمت نیز برای بیمه شدگان بصورت رایگان انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام یکی از اقدامات مهم و شایسته ای که در دولت سیزدهم صورت گرفته را دو شیفته کردن درمانگاه دهلران ارزیابی کرد و یادآور شد: این درمانگاه هم اکنون در دو شیفت صبح و عصر به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد.

 درمانگاه مهران تکمیل و مجوز درمانگاه آبدانان اخذ شد

هادی صبور به پروژه‌های در دست اقدام مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: ساختمان درمانگاه مهران تکمیل شده و تجهیزات موردنياز آن خریداری و برای جذب نیروی انسانی نیز به زودی آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: مجوز خرید ساختمان برای درمانگاه آبدانان اخذ شده است و به زودی این درمانگاه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام اضافه کرد: برای درمانگاه دره شهر زمین خریداری شده طراحی فاز اول آن انجام گردیده و به زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد و شروع کار آن در روزهای آینده صورت خواهد گرفت.