مهران در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت

مهران دروازه عتبات عالیات است و بسترهای اقتصادی فراوانی در آن وجود دارد که می‌تواند باعث گشایش اقتصادی در این شهرستان و زمینه اشتغال جوانان زیادی در حوزه‌های مختلف را فراهم نماید .

مهران دروازه عتبات عالیات است و بسترهای اقتصادی فراوانی در آن وجود دارد که می‌تواند باعث گشایش اقتصادی در این شهرستان و زمینه اشتغال جوانان زیادی در حوزه‌های مختلف را فراهم نماید .

با سفر اخیر ریاست محترم جمهور ی اسلامی و اجرایی شدن مصوبات این سفر میتوان گفت سهم توسعه اقتصادی مهران چشمگیر است .

کاکی فرماندار مهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری شکرستان گفت: در راستای مصوبات سفر رئیس‌جمهور ، ۹۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه آبرسانی شرب و سیستم فاضلاب پایانه مرزی مرز تخصیص داده شد، که تامین این اعتبار را وزارت نیرو ،سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مستضعفان عهده دار شد.

وی در ادامه افزود : ۴۰ میلیارد تومان برای پروژه چهار خطه کردن محور مهران ، صالح آباد و ایلام اختصاص داده شد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان در نظر گرفته‌ شد، که هنوز سهم شهرستان مهران مشخص نشده ،اما با توجه به اهمیت و شرایطی که مهران و راه شهرستان‌های منتهی به مهران دارند ، قطعا بیشترین سهم مختص به این شهرستان می باشد.

کاکی با اشاره به اهمیت سامانه گرمسیری در توسعه کشاورزی با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور و دستور تکمیل سامانه گرمسیری تا پایان سال اضافه کرد : مبلغ یک میلیارد تومان برای احداث چمن مصنوعی و ۳۰ میلیارد تومان برای استخر دانش‌آموزی نیز طی این سفر به شهرستان مهران اختصاص داده شد.

فرماندار مهران فاز دوم شرکت نفت چنگوله را جزو مصوبات این سفر خواند و ادامه داد : با فرایند تصویب آن در شورای محترم اقتصاد تا پایان سال باید این پروژه استارت زده شود و یک‌ و نیم میلیارد یورو اعتبار برای این طرح پیش‌بینی‌شده است .

کاکی راه‌اندازی فاز دوم شرکت نفت چنگوله را گامی مؤثر و گشایشی عظیم در حوزه اقتصادی و نقطه عطفی برای این شهرستان دانست و افزود: با راه‌اندازی این طرح تعداد زیادی از جوانان بیکار استان به‌ کارگیری می‌شوند که این خود نقطه امیدی برای مردم شهرستان مهران است.

این مسئول با اشاره به تامین زیر ساخت‌های بازارچه مرزی چنگوله از قبيل تسطیح زمین مورد نیاز، جاده دسترسي، آب، برق و فیبر نوری افزود: با تصویب این بازارچه در دولت مرکزی عراق در صورت آمادگی کشور عراق زمینه فعالیت آن نیز فراهم ،اقتصاد مهران در این زمینه رونق خواهد گرفت.

کاکی با اشاره به منطقه آزاد تجاری مهران افزود : اجرای این طرح در دستور کار دولت قرار گرفته و مقدمات کار برای جذب سرمایه گذار فراهم و راه‌اندازی این طرح به منطقه آزاد اروند واگذار شده است که با تحقق این امر شهرستان مهران در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

فرماندار مهران با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت‌های منطقه تجاری داشتن فرودگاه ، راه‌آهن و جاده دسترسی است افزود: یکی از پیشنهادات این شهرستان توسعه فرودگاه شهرک اسلامیه مهران می‌باشد که در شرایط اضطراری و زمان برگزاری اربعین از این فرودگاه استفاده شده‌است.

این مسئول با اشاره به دیگر پیشنهادات این شهرستان به تیم ریاست جمهوری که از مطالبات راه و شهرسازی استان نیز می‌باشد گفت : احداث راه‌آهن از مسیر شهرستان شوش به مهران با توجه به موقعیت جغرافیایی و هموار بودن این مسیر ، اطلاعات تکمیلی در این مورد نیز به تهران ارسال شده، که با اجرایی شدن این پروژه‌ها امید است شهرستان مهران در وضعیت مطلوب اقتصادی قرار گیرد .