موکب شین میزبان “مهمان ناخوانده”

فعالیت‌های روز پنجم از استقرار موکب هنری شین با اجرای نمایش مهمان ناخوانده به کارگردانی و بازیگری مصطفی کولیوندی حال و هوای دیگری داشت.

به گزارش شکرستان به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی موکب هنرمندان ایلام و ایران”شین”، اسدی‌نیا مسئول موکب هنرمندان ایلام و ایران گفت: در پنجمین روز از استقرار موکب شین در سه راهی کارزان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری توسط هنرمندان استان اجرا شد.

وی بیان کرد: حضور کودکان عضو “هیئت فرزندان عاشورا” وابسته به اداره کل کتابخانه‌های استان با اجرای هنر نقل‌خوانی مصائب حضرت زینب و اسرای شام، زینت‌بخش این مراسم بود.

مسئول موکب هنری شین با بیان اینکه حب اهل‌بیت علیهاالسلام وجه متمایز اشعار شاعران استان ایلام است، بیان کرد: نمود این عشق را زوار اربعین و حاضرین در موکب بزرگ محبان امیرالمؤمنین، هر روز در موکب شین و خوانش شعر به زبان محلی و فارسی توسط شاعران برجسته استان شاهد هستند.

اسدی نیا در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های هنر اصیل، نمایش آرمان‌های الهی و انسانی است، گفت: مصطفی کولیوندی از جمله هنرمندان سرشناس استان است که با هنرمندی تمام، هنر تئاتر را در خدمت عشق به اباعبدالله الحسین و شهدای اسلام و انقلاب به کار گرفته و “شین” در روز چهارم و پنجم فعالیت خود، میزبان نمایش خیابانی مهمان خوانده به کارگردانی و بازیگری این هنرمند استان بود.

وی در ادامه گفت: اجرای این نمایش با محوریت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم با استقبال زوار اربعین و حاضرین در موکب شین و موکب محبان امیرالمؤمنین همراه بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان گفت: توزیع کتابچه رهپویه زیارت اربعین و زیارت عاشورا در بین زوار اباعبدالله الحسین (ع)، سنج و دمام‌نوازی و شال‌نویسی نیز از سایر اقدامات این موکب در روز پنجم فعالیت خود بود.