مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام در جمع خبرنگاران:

هزینه پنج هزار میلیاردی برای تجهیز بخش‌های ارتباط مخابراتی ایلام

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام از هزینه بیش از پنج هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در بخش‌های مختلف ارتباطی این استان خبر داد و گفت:طی سال گذشته ۱۳ سایت جدید در بخش ارتباطات ایجاد و در سال جاری نیز ۳۴ سایت اضافه خواهد شد.

به گزارش شکرستان ،سید شهاب‌الدین نبی‌پور صبح امروز«چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه»در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام با تبریک دهه کرامت و روز ارتباطات و مخابرات، اظهار داشت: سال گذشته اقدامات مناسبی برای مراکز مخابراتی استان به منظور پایداری ارتباط انجام شد و در این راستا اعتباری بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در بخش توسعه و تجهیز مراکز در نقاط مختلف استان هزینه شد.

وی افزود: در بخش شبکه ارتباطی و پهنای باند نیز ۷۴ میلیارد ریال در سطح شهرهای ارکواز، دهلران، ایوان ودره شهر هزینه شده است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام بیان داشت: در سال گذشته مرکز ان. جی.ان مرکز نوین ارتباطات مخابراتی با ظرفیت ۵۰k با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال احداث شده است.

نبی پور در خصوص وضعیت فیبر نوری خانگی در استان خاطرنشان ساخت: علی رغم محدودیت‌های زیاد این پروژه که ملی است آمادگی اجرا داریم و امیدواریم با توجه به خواست دولت در استان موانع و مشکلات موجود به زودی برطرف شود تا سرویس‌هایی با کارایی بهتر و بالاتر به شهروندان ارائه دهیم.

وی در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان نیز یادآور شد: در این راستا برای ایجاد ارتباط مخابراتی و اینترنتی در روستاهای استان ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری با ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شد که این میزان به ۴۴۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام اضافه کرد: ۱۱ کیلومتر فیبر نوری نیز جهت ارتباطات سیار با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار در استان انجام شده است.

نبی پور تاکید کرد: در حوزه شهری نیز ۹۵ کیلومتر پروژه فیبر نوری شهری با اعتباری بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش ارتباطات سیار هم ۱۳ سایت جدید در قالب پروژه‌های مختلف با اعتبار یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال انجام شده که طی سال جاری ۳۴ سایت دیگر اضافه خواهد شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه ایلام ارتقای ۳۷ سایت ۴جی با یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال، ارتقاء پنج سایت ۵جی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، جابجایی و تعویض دکل با ۱۸۰ میلیارد ریال و بهینه سازی و ایمن سازی ۱۰۰ سایت از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت طی سال گذشته بوده است.