معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

۲ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای قوانین مصوب در حوزه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نیاز است که

محمود پاکدل گفت: میزان ۲ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای قوانین مصوب در حوزه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نیاز است.

به گزارش خبرنگار شکرستان،”محمود پاکدل” روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام، با بیان اینکه این در حالی‌ است که بودجه مصوب تنها ۷۰۰ هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: بنابراین طبیعی است خانواده شهدا و ایثارگران در این خصوص اعتراضات به حقی داشته باشند.

وی تاکید کرد: نمودار اعتبارات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران صعودی است اما همزمان تعداد جامعه ایثارگران نیز افزایش یافته است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از سال ۱۳۸۰ تا کنون تعداد شهدا پنج درصد و تعداد جانبازان کشور ۴۶۰ درصد افزایش یافته است.

پاکدل یادآور شد: افراد زیادی سال‌ها در جنگ حضور داشته و دچار مجروحیت بودند اما اوایل تمایلی به تشکیل پرونده جانبازی نداشتند.

وی تاکید کرد: با تصویب قوانینی در خصوص تسهیلات برای خانواده و فرزندان جانبازان، بسیاری پیگیری لازم را انجام داده و به جمع جانبازان کشور اضافه شدند.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هیچ کشوری در دنیا توان مقاومت با وجود ۴۰ سال تحریم و تهدید را ندارد و این پایمردی و ایستادگی جمهوری اسلامی نتیجه خون پاک شهدا و ایثارگری ایثارگران است.

محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم اظهار داشت:با رفتن هر شهیدی، خانواده آن شهید بعنوان یک پایگاه مستحکم برای ادامه دادن راه شهید و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و نیز بعنوان یک پایگاه معنوی ،ارزشی و همچنین میراث آن شهید برای کشور بجا مانده است و ما در جای جای کشور شاهد حضور این پایگاه های ارزشمند هستیم.

 وی افزود:در استان ایلام با تعداد سه هزار شهید والا مقام ، سه هزار پایگاه معنوی متشکل از خانواده شهدا همچنین دوستان ، یاران ،بستگان و علاقه مندان به شهدا وجود دارد که همه ی این افراد وصل به تفکر شهدا هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام بیان داشت:این پایگاه ها در مجموع عناصر و جمعیتی را تشکیل می دهند که باعث حفظ نظام و ارزش‌های مقدس جمهوری اسلامی شده اند.

وی یاد آور شد: امروز کشور ما بواسطه دوستداران شهدا ،سربلند و سرافراز از کلیه ی پیچ و خم ها عبور کرده است.فلذا خدمت به این خانواده های عزتمند یک توفیق بزرگ است که به کارکنان بنیاد شهید محول شده است.

حسنی در پایان گفت: برای آقای اسدی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران بعنوان سفیر استان ایلام در استان گلستان آرزوی توفیق و برای آقای رحیمی مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز که از بدنه خود بنیاد شهید هستند، آرزوی سربلندی و موفقیت دارم.

محمد رحیمی سرپرست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز با عنوان اینکه بنده یک بسیجی ساده هستم و به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تعصب دارم،اظهار داشت:در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدلی و همکاری و برادری بسیار خوبی وجود دارد.

وی با عنوان اینکه ،تمام تلاش مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگری است، افزود:برای تمامی حوزه های خدمات رسانی در بحث مسکن، اشتغال و سرمایه گذاری برنامه داریم.

محمد رحیمی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا جزو افتخارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است، عنوان کرد:  جمعیت ایثارگران استان تعداد ۱۰۲ هزار نفر است و ما به دنبال کارهای ماندگار فرهنگی در سطح بنیاد شهید استان هستیم.

وی در پایان با تقدیر از اصحاب رسانه استان ،گفت: صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی در هفته بزرگداشت شهدا سنگ تمام گذاشتند.

در پایان این مراسم از زحمات اسدی مدیر کل سابق بنیاد شهید تقدیر و رحیمی بعنوان سرپرست جدید این دستگاه معرفی شد.