خبرنگاران ایلامی سربازان تمام قد جبهه فرهنگی و پای کار اربعین

✍ شکرستان_سمیه محمدی

امروز مدیریت میدانی و زحمات بی شائبه استاندار ایلام و مجموعه استانداری ، مورد تحسین فرمانده کل سپاه پاسداران قرار گرفت تا مردان میدان اربعین سربلند و سرافراز، پرچم پرافتخار خادمی ابا عبدالله الحسین «ع» را در پایتخت خادمین الحسین باصلابت تر از همیشه به اهتزاز در آورند.

هارمونی و اتحاد وصف نشدنی مسئولین استانی در ایام اربعین ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، سپاه پاسداران،نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای امنیتی و مرزبانی ،مدیران استانی،خبرنگاران تمام قد ،خستگی ناپذیر و پای کار استان و از همه مهم تر ،رضایتمندی زائران از خدمات ارائه شده در مرز مهران ،باعث شد تا جوی که در صدا و سیمای کشور بر علیه مرز مهران شکل گرفت، نتیجه معکوس دهد و زائران با رصد اخبار استان ایلام، مشتاق تر از همیشه مرز مهران را برای رفتن به کربلای معلی انتخاب کنند.

مسئولین کشوری از جمله وزیر کشور و معاون امنیتی انتظامی وزیر با اعلام رضایت از پیشرفت و توسعه زیر ساخت های اربعین قدردان زحمات و تلاش های استاندار و دیگر مسئولین استانی بودند و سر لشکر سلامی صبح امروز مهر تائیدی بر مدیریت صحیح و میدانی اربعین در استان ایلام زد.

بهرام نیا همان استاندار غیر بومی است که برای ایلامیان سنگ تمام گذاشت تا با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی در جهت توسعه زیر ساخت های اربعین در استان ایلام گام های موثری بردارد و پروژه‌هایی که در طی سالهای گذشته فقط آئین کلنگ زنی آنها برگزار می شد اکنون به اتمام برسند.

امروز به همت مدیران مرتبط جاده های منتهی به مهران دو بانده شده اند و تونل ها زیر بار ترافیک رفته اند.از قفل شدن جاده ها و نقاط حادثه‌خیز در این مسیر خبری نیست و نقاط حادثه‌خیز با دقت کنترل شده اند.

به لطف نیروهای امنیتی ،نظامی و انتظامی مرز مهران امن ترین مرز کشور است و زائران در هر ساعتی از شبانه روز در حال تردد از این مرز همیشه سرافراز هستند.

در صدا و سیمای کشور خبرهایی از پر شدن پارکینگ های اربعین و قفل شدن مسیرها در مرز مهران مخابره شد،اما با عنایت آقا امام حسین «ع» و به لطف اطلاع رسانی خبرنگاران فعال و خستگی ناپذیر استان ایلام همچنین مسئولین پر تلاش استان ، ورق برگشت و اخبار کذب مخابره شده در سطح کشور هیچ تأثیری در روند انتخاب مرز مهران از سوی زائران بعنوان انتخاب اول نداشت و زائران اخبار استان ایلام را بعنوان مرجع و منبع پذیرفتند ودنبال کردند.

توسعه و تکمیل پارکینگهای اربعین در شهر مهران با گنجایش ۱۸۰ هزار خودرو به همت شهردار و فرماندار مهران ونظارت استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با استقرار موکب ها و خدمات رفاهی مورد استقبال و استفاده زائران قرار گرفت و هم اکنون با اعلام استاندار ایلام و در نظر گرفتن پارکینگ های پدافندی ظرفیت پارکینگ های مهران برای پارک ۲۷۰ هزار خودرو ارتقاء پیدا کرده است.

کلیه ادارات استان در مرز مهران با برپایی موکب های خدماتی به زائران حسینی خدمات مرتبط با ارگان وسازمان خود ارائه می دهند و  بصورت شبانه روزی در حال تلاش و خدمت  هستند.

موکب های مردمی و آستان قدس رضوی مستقر در مرز مهران برای زائران سنگ تمام گذاشتند و خدمات این موکب ها اعلام رضایت زائران را در پی داشت.

رایزنی های مسئولین با کشور عراق و ازدیاد گیت ها در جهت تردد آسان زوار و رصد سریع گذرنامه ها موجب شد تا زائران در کمتر از پنج ثانیه با سهولت و بدون معطلی از گیت ها عبور کنند و همین امر باعث شد تا هیچگونه نقطه ایستایی در مرز وجود نداشته باشد و زائران با رضایت کامل و بدون مشکل از مرز عبور کنند.

افراد بسیار زیادی از استان های تبریز، کرمانشاه و سایر استان‌های که خود مرز مشترک با کشور عراق دارند، مرز مهران را برای سفر به کربلای معلی انتخاب کرده اند و در مصاحبه با خبرنگاران استان ،مرز مهران را بهترین و کوتاهترین مسیر با امکانات رفاهی و زیر ساخت های بسیار خوب برای رفتن به عتبات عالیات می دانند که این خود یک برگ برنده برای استان ایلام است و تصدیق خدمات مناسب و زیر ساخت های بسیار خوب فراهم شده در مرز مهران نسبت به دیگر مرزهای کشور را به همراه دارد.

باید گفت ؛ حضور پر شور زائران در مرز مهران گویای این نکته بود که هیچ یک از زائران حسینی نتوانستند این هجمه ها را بر علیه مرز مهران باور کنند وهیچ خبرنگاری در سطح کشور نتوانست مهمان نوازی مردم استان ایلام و خدمت رسانی مستمر به زوار را زیر سوال ببرد .

رضایت زائران، تلاش ، پیگیری و اطلاع رسانی مسئولان استانی و مخابره اخبار واقعی از طرف  خبرنگاران استانی خط بطلانی بر تمام اخبار کذب منتشر شده کشید تا برای همیشه مرز مهران انتخاب اول زائران برای زیارت کربلای معلی بماند و دیگر هیچ خبرنگار کذابی جرأت جوسازی بر علیه مرز مهران را نداشته باشد.