رسانه ملی دستبهکار شد تا نگاه عدالتمحور را از حرف به عمل تبدیل کند و نام ایلام را به عنوان دومین استان میزبان رویداد ملی «ایران جان ـ ایلام ایران» بر سر زبانها بیندازد.طرحی که نهتنها توانمندیهای ناشناخته ایلام را در ویترین ملی میگذارد، بلکه مطالبهگری را به صدر برنامهها میرساند.
گفتوگوی ویژه خبرنگار «شکرستان» با بهرام، مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام، پرده از پشتصحنه این اقدام رسانهای برداشت.
ایدهای که ایلام را ملی کرد!
مدیرکل صدا و سیمای ایلام با اشاره به طرح ابتکاری ریاست سازمان صدا و سیما گفت:نگاه تحولمحور سازمان به استانها باعث شد تا ایلام پس از خوزستان به عنوان دومین میزبان رویداد ملی انتخاب شود.
بهرام در پاسخ به خبرنگار شکرستان و چرایی انتخاب استان ایلام بعنوان دومین استان در رأس اخبار کشور عنوان کرد: با توجه به نگاه مثبت رئیس سازمان سازمان به استان های مرزی ،طرحی جامع و دفاعپذیر ارائه دادیم که همزمان با تقارن اربعین و جایگاه مرزی ایلام توجه ها را به خود جلب کرد و ایلام توانست بعنوان دومین استان روی آنتن برود.
وی افزود: کیفیت تولیدات محتوایی و زیر ساخت hd صدا و سیمای ایلام یکی دیگر از عواملی بود که باعث شد ایلام دومین استان در اجرای این رویداد ملی باشد.
شبکههای ملی و بین المللی در خدمت ایلام؛
مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان اینکه سازمان با بسیج کردن بیش از ۱۲۰ شبکه ملی و بینالمللی، ظرفیت های بینظیر و مطالبات مردم استان ایلام را منتشر کرد،ادامه داد: از چهارم مرداد ماه تا به امروز حدود ۳۰ هزار دقیقه تولید محتوا تنها در استان ایلام منهای گفتگو با مهمانان و دیگر برنامه ها انجام شده است و آمار دقیق و جمع بندی این تولیدات در پایان این رویداد ارائه خواهد شد .
بهرام در پاسخ به بازتاب این رویداد در جامعه ،گفت: با شروع این رویداد ، مسئولان و نخبگان ایلامی ساکن دیگر استان ها به مراکز صدا و سیمای استان محل سکونتشان دعوت شدند و در خصوص ظرفیت های ایلام به گفتگو پرداختند که این به نوبه خود یک ابتکار جدید بود که توجه مردم را به این رویداد جلب کرد.
وی با تأکید بر اینکه بازتاب این رویداد را می توان از طریق رسانه های مجازی در قالب گفتگو با مردم رصد کرد ،افزود: امیدواریم این رویداد بتواند با مطالبه گری از مسئولان،بخشی از مشکلات استان را مرتفع نماید و دغدغههای مردم را بخوبی انعکاس دهد تا رضایت مردم جلب شود.
نفت، گاز، گردشگری، سلامت؛ گنجی پنهان در غرب ایران
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان با بیان اینکه در این رویداد، ایلام نه فقط با طبیعت دلفریب، بلکه با ظرفیتهای انرژی و بهداشت به میدان آمد،تأکید کرد:ایلام دومین استان کشور در ذخایر نفت و گاز است؛ اما بسیاری از مردم این واقعیت را نمیدانستند و هدف ما این بود که ایلام را به ایران و حتی خارج از مرزها معرفی کنیم.
زوار، مرز مهران، راهآهن و مطالبات عمومی؛ همه در قاب رسانه ؛
بخش دیگری از گفتوگو به زیرساختهای اربعین و مرز مهران اختصاص داشت.مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان با بیان اینکه سالانه بیش از ۸.۵ میلیون تردد زوار داریم، اما زیرساختها هنوز به سطح مطلوب نرسیدهاند گفت؛ این برنامه بهانهای برای مطالبهگری شد، چرا که زیر ساخت های راه استان برای ۶۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده در حالی که این استان سالیانه پذیرای بیش از ۸ میلیون زائر است.
وی با توجه به مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل از جمله؛ نبود راه ریلی و کم بودن پروازها وجود دارد گفت؛ با توجه به زائر پذیر بودن استان ایلام ،باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این مطالبه بحق شنیده شود.
پشتیبانی دستگاهها: از وعده تا تحقق
بهرام در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص پشتیبانی استانداری و سایر دستگاه ها از این برنامه اظهار داشت ؛ استاندار ایلام و مجموعه استانداری، نماینده ولیفقیه در استان، شهرداری،فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری و سایر نهادها در تولید محتوا همراهی داشتند.
وی اضافه کرد:قولهای مالی هم داده شده که تحقق آن نیازمند زمان است.
«ایران جان ایلام ایران» فراتر از یک رویداد رسانهای است
این طرح رسانهای، اقدامی جریانساز برای نمایش ظرفیتهای مغفول مانده استانی مرزی است که در مسیر توسعه قرار دارد. بازتاب سراسری، حضور مسئولان و طرح مطالبات مردم ایلام در سطح ملی، گواهی است بر قدرت رسانه در حرکت دادن قطار عدالت. ایلام این روزها نه فقط در قاب دوربینها، بلکه در دل مردم ایران جان گرفته است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0